Csak kicsit kapcsolódik, de legyen itt is reklámozva

"RETURN TO THE FUTURE- art, culture and new media in Central Europe after the pandemic"



"A médiatechnológia megváltozásával az érzékelés, az információ befogadása is meg-

változott. Magyarán senki nem nézeget képeket a falon. A művészet kikerült az in-

tézményeken kívülre, és sokszor a piacon kívülre is, ha nincs tárgyiasult produktuma.

Ettől még művészet marad. Azt látom a legnagyobb dilemmának, hogy nincs te-

repe a művészetnek, mert nincsenek határok. A járvány teljesen világosan megmu-

tatta, hogy igen, a média belehazudik az arcodba, az NGO-szektor pedig kiterjesztett

imperializmus. És a médiával és az NGO-iparral összeforrt a művészet (a művészet

nem piacból finanszírozott szegmense) mint reprezentáció-ipar. Állami pénzek is

vannak, pénz nélkül is van művészet, csak éppen ez egy hálózat. Együtt jártál velük

iskolába, a rokonaid rokonai, együtt dolgoztál velük. És ráadásul a hálózatok kiter-

jesztésére embereket foglalkoztatnak („párbeszédet kezdeményezni”). Vannak, akik-

nek az a munkája, hogy lincseljenek („érzékenyítés”). Sok a vámszedője a művészet-

nek.

Határt kellene nekik húzni. A művészek álljanak be politikai mozgalmakba, az 2013-

ban volt. Ez legyen a múlt, és el is mondom, milyen volt, mivel sajnos politika és mű-

vészet összefonódását személyesen megtapasztaltam. Talán nem sajnos, azért nagy

kaland volt. A történet dióhéjban az, hogyan tettek meg bűnbaknak azok, akinek sér-

tettem az érdekeit, és akik kihasználtak, ‘részvételiség’, ‘feminizmus’ és hasonló cím-

szavakkal hogyan várták tőlem, hogy szentként, sőt mártírként tűrjek, majd pedig ők

hajszoltak csürhébe verődve a legkegyetlenebbül. Főszerep korunk horrorjában. Na-

gyon metál volt. Az elismerés legmagasabb formája. Üldöztek, és ezzel követtek.

Régen (talán éppen 2013-ban) olyan lelkes és idealista voltam, hogy azt hittem, a

feminizmus annak terepe, hogy a poszthumanizmus és a kritikai elméletek valami

praxissá, megélt tapasztalattá váljanak, csak éppen volt egy nagy probléma: a „femi-

nizmus”, amibe bekerültem, pártok és lobbik holdudvara volt."


szöveg innen itt a pdf

Popular posts from this blog

Mérő Vera- a magyar “cancel culture” főítésze, erkölcsrendésze és cenzora

A budapesti vámpírkastély

Vámpírkastély perverzióból és hazugsából - bocsánatot kérek, ismételten csak és kizárólag csak saját magamtól

Ezt láttam én a magyar feminizmusban.

A polgárasszonyok- budapesti vámpírkastély II.